Update goede voornemens

Dus Romana, hoe gaat het met jou voornemens van 2014. Nou, dat zal ik je vertellen. Dit is een goede vraag, want ik heb jullie twee maanden geleden over mijn voornemens verteld maar verder hebben jullie er niks meer over gehoord. Bij deze dus een update. Hoe heb ik het volgehouden? En hoe gaat het nu? Als je mijn artikel over mijn voornemens niet heb gelezen, dan kan dat hierEigenlijk vroeg ik niet veel van mezelf, uit mijn goede voornemens bleek al dat ik een chaoot ben (of was) omdat ik geen inzicht had op mijn financiën en mijn kamer was niet netjes opgeruimd. Ook kon je uit mijn voornemens halen dat ik gezonder wilde leven, meer beweging, slaap en gezonde voeding. Niks mis mee eigenlijk. Voor deze voornemens had ik alleen een beetje discipline nodig… Of heel veel discipline..

Mijn goede voornemens en de huidige status daarvan:

– Elke dag bloggen, oké helaas. Dit is een faal. Ik ben de afgelopen maanden dan ook erg druk geweest, en in april verwacht ik een rustigere periode en dan wil ik heel graag elke dag weer actief bloggen. Tot die tijd ga ik gewoon proberen om het zo vaak mogelijk te doen zodat het er wel in gaat slijten. Het is niet dat het ”moet” maar ik vind het ook gewoon heel leuk maar omdat ik vaak gewoon te druk of te moe bent komt het er gewoon niet van.

– Een nette opgeruimde kamer, op dit vlak ben ik serieus heel trots op mijzelf. Ik heb het eerlijk gezegd in het begin een beetje laten gaan maar nu.. Wauw. Kamer 1 is echt al heel goed opgeruimd. Ik moet nu vooral spullen uitzoeken, wat ik wil houden, wat moet ik weggooien en wat wil ik weggeven. Stiekem ben ik een beetje een verzamelaar dus ik heb echt heel veel spullen, en nu is alles wel gesorteerd, maar ik kan ook mensen heel blij maken met dingen die ik niet meer gebruik. Dus er is een voornemen erbij gekomen:

Zoveel mogelijk spullen uitzoeken en eventueel weggeven/doneren. Hierbij kan je denken aan kleding, accessoires, boeken, en etc. Bij de volgende update zal ik vertellen hoe dit is vergaan.

– 
Meer sporten, zoals ik in mijn vorige artikel al zei, is dit een cliché. En ik weet nu precies waarom. Want het is mij niet gelukt. Nu heb ik verschillende soorten apps gedownload op mijn Iphone (hier maak ik een apart artikel over) maar dit heeft mij nog niet goed genoeg gemotiveerd. Ik ben nu van plan om een goed sport schema te maken, en mezelf dwingen om mij daaraan te houden. To be continued…

– Gezonder eten, ook deze gaat serieus de goede kant op. Ik snoep nog maar een paar keer in de week. En dan heb ik het over een bakje chips, of wat dropjes. Ook probeer ik er goed aan te denken dat ik elke dag ontbijt. Dit wilt nog wel eens fout gaan, maar ik denk dat ik nu nog maar 2 ontbijtjes over sla, in plaats van 5. Los van het niet snoepen is het verder niet veel gezonder geworden, maar ik kies vaker bewust gezond. Ik drink heel veel water, en af en toe een kopje koffie, maar over het algemeen alleen maar water of thee. Schep meer groentes op en minder aardappelen bijvoorbeeld. Ik heb veel lekker recepten die ook nog eens super gezond zijn, dus hier ga ik flink mee aan de slag. Dus ook hierover binnenkort meer!

– Meer geld sparen en meer inzicht op mijn financiën, het plan was goed bedacht, de uitvoering is alleen minder goed uitgevoerd. Ik houd wel alles bij, maar het sparen schiet nog niet op. Dit komt omdat ik op wintersport ben geweest. In de begrotingstabel dat ik vorige keer als tip gaf gebruik ik om mijn vaste lasten en dergelijke bij te houden. Maar dit doe ik ook met een app iSpending in mijn telefoon. Wanneer ik dan iets heb gekocht, kan ik het meteen invoeren en op die manier kan je perfect bijhouden want je uitgeeft. 

– Op tijd naar bed en op tijd uit bed, yeaaah. Oké het gaat nog niet perfect, maar ik probeer er voor te zorgen dat ik genoeg slaap krijg. Meestal lig ik nu wel voor 00.00 uur in bed en dit is wel eens anders geweest. Wanneer ik vrij ben, zet ik gewoon mijn wekker. Als ik dan bijvoorbeeld om 23.00 uur ga slapen dan zet ik mijn wekker om 09.00 zodat ik 10 uur slaap heb gehad. Dit is misschien veel maar ik heb het gevoel dat ik dat wel nodig heb. En het is niet zo dat ik elke nacht 10 uur slaap. Soms maar 6-8 uur.

Tot zo ver de bevorderingen van mijn voornemens. Vier van de zes voornemens hebben een positief stapje vooruit gedaan. Maar ik ben nog lang niet tevreden, er is nog werk aan de winkel. En bovendien is er een soort ”voornemen” bijgekomen. Eigenlijk is het geen voornemen, het is gewoon iets wat moet gebeuren. Volgende keer zal ik wel vertellen hoe dat is gegaan.

Ik zit er trouwens over te denken om hier een maandelijks dingetje van te maken. Ik weet niet goed hoe ik het dan moet noemen want ik vind het niet meer echt ”voornemens”. Ik denk er nog even over na maar voor nu kunnen jullie elke maand genieten van een nieuwe update! (Volgende maand met foto’s).

Hoe zit het met jou voornemens? Hebben je al opgegeven, of gaat het heel goed?

Advertenties

2 gedachten over “Update goede voornemens

Vertel wat jij ervan vind..

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s